Direktlänk till inlägg 11 november 2010

En nystart...

Av romantik-kliniken - 11 november 2010 15:11

Hej.. Miss R är tillbaka igen, efter nära ett år utav tystnad.

Skäms alldeles för mycket för att ens prata om det så nu byter jag helt raskt samtalsämne.


Uppbrott.

Det har varit ett händelserikt år i mitt liv.

Kärleken dog ut och försvann..

Det var oerhört jobbigt.

Men det är inte alltid kärleken håller, trots all vilja i världen och tusen försök..


När man står där med hjärtat i tusen delar och tårar i ögonen så är det lätt att sjunka ned i meningslösheten.


Men en sak ska du komma ihåg, det finns alltid plats för en ny kärlek.

En kärlek som kommer att få dig att blomstra och skratta med glittrande ögon igen.


Men uppbrott gör ont och man behöver sörja.

Ett förhållande som tar slut, är en kärlek som dör och förlusten behöver sörjas.

Det är helt okej att stanna upp och känna efter, gå igenom gamla foton, fråga sig vad som är fel, ha långa mysiga nattsnack med bästa vännen och gråta ut.

Men det viktigaste är att inte fastna i det!


Ge det tid, hur länge kan bara du avgöra, men det kommer en tid då du behöver resa dig, ta förväl av det som varit och välkomna det nya.


Du kommer aldrig att vara ensam, du har kärlek överallt runt omkring dig.

Ge dig tid att stanna upp och känna in det.

För vad som än händer, kärlek är och förblir något som alltid finns precis runt hörnet, även i de dystraste av tider...

/Miss R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av romantik-kliniken - 23 september 2011 10:35


  Hej, Miss R är tillbaka..   Vi går mot en kyligare årstid, sommaren lämnar oss och löven blir allt mer färggranna.   Men i mitt hjärta finns en ständig värme. Jag har funnit honom.   Efter månader av svek, tårar och sorgm, så har ja...

Av romantik-kliniken - 16 mars 2011 11:27


Jag tänker inte påpeka att det var längesedan jag skrev, det är alldeles för uppenbart. Jag hoppas att ni vet att jag beklagar detta. Det är vår ute nu. Tidig vår. Jag tänker på: Vårkänslor.. Blommor.. Skratt.. Nya m...

Av romantik-kliniken - 24 april 2009 00:38

Nu var det galet länge sedan jag skrev.. skäms! :/   Men jag lovar att bli bättre på att uppdatera denna blogg i romantikens tecken.   Miss R är fortfarande i samma underbara förhållande och det blir bara bättre och bättre..<3   Vi har börjat tala...

Av romantik-kliniken - 3 februari 2009 08:28

Nu närmar sig våren med stormsteg... Och våren är ju som bekant en årstid som verkligen andas kärlek.   Men det finns dock många som är ensam i denna vackra, smältande och glittrande säsong.. Till er har jag ett råd, dröm! Lev livet, gör saker du dr...

Av romantik-kliniken - 27 januari 2009 11:14

Så har det hänt igen... Miss R är kär och inne i ett nytt förhållande! Känns pirrigt, nytt, spännande och helt fantastiskt...   Killen ifråga får mig att darra bara han ser på mig med sina vackra intensiva ögon.. och om jag ska vara helt ärlig har ja...

Ovido - Quiz & Flashcards