Alla inlägg under januari 2009

Av romantik-kliniken - 27 januari 2009 11:14

Så har det hänt igen... Miss R är kär och inne i ett nytt förhållande!

Känns pirrigt, nytt, spännande och helt fantastiskt...


Killen ifråga får mig att darra bara han ser på mig med sina vackra intensiva ögon.. och om jag ska vara helt ärlig har jag aldrig varit såhär attraherad av någon tidigare..


Men självklart känner jag mer än åtrå...

 Och han är så omtänksam, gullig och hans humor får mig att skratta så att jag får kramp... :)


En sak jag dock insett är att man nästan aldrig helt kan slappna av i början av ett förhållande.. Det finns liksom ett litet tvivel som hela tiden påpekar att ja, du.. var glad medans du kan, men har du tänkt på hur många snygga kvinnor det finns i världen? Etc etc...


Jag har bara ett råd att ge dig som slavar under den där rösten - Sluta att  lyssna!


Du är en otroligt vacker och fin människa!

Din partner har valt dig av en anledning...


Och ja, visst kärleken är blind, men det innebär bara att man endast har ögon för varandra och därför är blind för omvärlden! :)


Så gör som jag, njut av kärleken och din partner! :)


/Miss R

Av romantik-kliniken - 12 januari 2009 13:25

Det finns en ett väldigt effektivt recept på att få människor att känna sig älskade och sedda... Det är ett otroligt lätt recept, det finns nämligen bara en ingrediens...


Och det är ett leende...


När du flanerar gatan fram óch ser en människa komma gående mot dig, le!

Det skänker så mycket värme och skapar en så ljus känsla inom dig att det är som att äga en del utav solskenet... :)

Och människan som får leendet kommer att känna värmen strömma in även i henne och skapa samma ljusa känsla...


För även om ni inte känner varandra så kan ett leende ge väldigt mycket, man känner sig sedd och det kan även ingiva en smula hopp, jag menar om man har haft en rutten dag och sedan ser någon som ler mot en på bussen så kan det skänka en den där lilla knuffen i ryggen som gör att man ser på världen med lite ljusare ögon...


Detsamma gäller i ett förhållande, ju mer ni ler och skrattar tillsammans ju starkare blir erat förhållande... :)


Möt världen med ett leende, det tjänar både du och världen på!


Och kom ihåg, om du möter världen med ett leende kommer du att få detsamma tillbaka...  :) /Miss R



Av romantik-kliniken - 9 januari 2009 13:38

Hjärtklappning... pirr i magen... handsvett... rodnande kinder... tafatta försök att konversera...


Det finns en anledning - Nyförälskelse!

Det är en underbar, underbar känsla...  


Om den är besvarad...

Det är så fantastiskt att få uppleva den känslan...


Man ser inga brister, inga fel och allt är stort, glittrande, färgsprakande och spännande...


Allt är nytt - det är som att se världen för första gången! :)


Men skulle nog kunna säga att jag är nykär...

Jag har träffat en kille som jag är väldigt, väldigt intresserad av...

Och väldigt attraherad av...


Nu har vi i och för sig träffats ett tag så den där första nervositeten har lagt sig lite... Men pirret är kvar... Har fortfarande svårt ibland, att se honom rakt i ögonen... brukar bli så att jag blir lite förlägen och tittar bort efter ett tag eller att jag kysser honom... 


Men en sak du ska minnas är att oavsett hur nervös du är, så kan du vara säker på att den du är kär i är lika nervös som du... :)


Så det gör inget att du tappar bort dig, glömmer bort vad du ska säga när ni ser varandra i ögonen, blir fnissig, eller ja, är väldigt svettig om händerna...


Är du nykär just nu, du som läser detta så har jag ett ord åt dig - Grattis!

Det är en underbar känsla...


Nu måste jag sluta skriva för jag ska ut ikväll... och ja, kanske stöter jag ihop med Honom... :)


Och glöm inte, nyförälskelse är den lekfullaste och mest spännande delen av kärleken... njut av den! /Miss R



Av romantik-kliniken - 8 januari 2009 12:54

Jag hade ju tänkt mig att detta inlägg skulle handla om nyförälskelse...

Men när jag nu satte mig framför datorn dök ett annat ämne upp, förförelse..


Så det vackra, sockersöta ämnet nyförälskelse kommer att dyka upp imorgon... Något sött till fredagskaffet? :)


Men ja, förförelse...när jag hör det ordet tänker jag på viskningar... andetag... naken hud... mjuka läppar.. svala lakan.. heta kroppar... hungriga blickar och ivriga händer...


Men det finns en liten del innan det, innan man väl kommer till det stadiet... och det är det vi ska tala om nu.. små, små förförelse knep som kommer att skapa en glödande spänning mellan er...


Jag tillhör den sorten som älskar att retas... teasa lite..

Ge utan att ge för mycket.. locka utan att bli infångad... t.ex om han ligger i soffan så kan jag sätta mig bredvid honom.. smeka honom i nacken och sedan långsamt kyssa honom på halsen samtidigt som min hand smeker sig nedför hans nacke mot hans mage.. till hans byxlinning.. slutar.. kysser honom på munnen, djupt.. och går sedan därifrån.. kommer tillbaka efter en stund, när det har gått så lång tid att han tänker att jag kommer att vara borta att tag men fortfarande så att han har kvar kyssen i tankarna...


eller när vi ser på film, lägger jag med med huvudet på hans mage och börjar försiktigt att pussa på den.. ganska oskyldigt men ja, låter pussarna bli kyssar.. och vandra allt längre ned.. men aldrig för långt, bara så att han verkligen, verkligen ska vilja att jag gjorde det... ;)


Eller ja, han kanske hm.. pratar i telefon eller sitter i soffan... då lägger jag mig i min säng och läser.. ser till att han ser mig och ja, kanske sträcker lite på mig bara för att jag vet att mitt nattlinne kommer att glida upp en liten, liten bit över mina lår då..


Små, små sätt...


Och när ni sedan ligger där och har kommit till det jag skrev om förut...


Visa att du vill ha honom men egga honom.. om du kysser honom sluta då efter en stund och bara le mot honom medans dina händer smeker sig över hans kalsonger, men låt honom inte kyssa dig... När han sedan börjar "ge upp" om att få en kyss, ta då tag i hans nacke och kyss honom riktigt, riktigt hungrigt.. låt sedan kyssarna vandra över halsen... över magen.. och låt tungan långsamt glida över linningen på hans kalsonger samtidigt som du andas ut djupa långa varma andetag och drar med naglarna mjukt över hans bröstkorg... när han sedan börjar att vrida sig av frustration över att du aldrig låter din tunga vandra längre..avbryt dig och kyss honom sedan igen.. ge honom det han vill ha, i små doser tills han är på gränsen att knappt stå ut... Låt sedan förspelet ta slut och inled själva akten...



Ja, det var lite förförelse knep ifrån mig..

Och kom ihåg, efterspelet, att ligga där och andas i takt är en underbar och ibland underskattad akt.. som skänker så mycket lugn och kärlek mellan  er... /Miss R

Av romantik-kliniken - 6 januari 2009 17:01

Ja, nu är jag tillbaka igen, efter några vackra veckor av ledighet...


Ja, nu menar jag ju självklart inte att jag tagit ledigt ifrån kärlek och romantik men ifrån jobb... :)


Min blogg har därför kommit lite i kläm då jag haft mycket att göra under dessa veckor... ;)


Men nu är jag tillbaka igen...


Dagens ämne är - Svartsjuka.


Och då menar jag den svartsjuka man känner när förhållandet är över.


Det är ett mycket mörkt ämne..

Men viktigt!


Jag är av den åsikten att om man lämna ett förhållande och väljer att vara vänner är det just det man ska vara, vänner.

Vilket innebär att man, båda parter, har rätt att göra det de vill, inklusive välja en ny partner.


Självklart ska detta inte ske fören man har avslutat sitt förhållande, men när det väl är över - då är det över!


Det är så svårt egentligen att komma med regler om det där, eftersom alla människor är så olika men det är viktigt att ha en gräns till sitt ex.


Om man ska vänta in varandra så att båda skaffar en ny samtidigt, vad händer då?


Det är typ omöjligt och hur som haver så kommer någon att bli sårad...


tänk efter, om du dumpat någon och den personen sedan hittar en ny, visst kommer det att svida?


Trots att du inga känslor har kvar för den personen...


Det är sanningens tragiska verklighent...


Därför väljer jag att ta upp detta ämne.


Om du släpper ditt ex, låter honom/henne leva sitt liv kommer du mycket lättare kunna leva ditt...


Och sanningen är att, väljer ni att vara vänner, var då det, för den nya kommer inte att tycka om att du fortfarande står i "förpliktelse" till ditt ex...


Men givetvis är det mycket fint att vara vän med sitt ex, men sätt gränser!



Ja, det var det jag hade att säga om svartsjuka efter förhållandets avslut...


Hoppas att jag lättat upp mörkret kring detta dilemma lite i alla fall..


Imorgon är jag tillbaka igen och då ska jag tala om ett oändligt mer ljust ämne - Nyförälskelse...


Och kom ihåg, ett ex kan vara en vän men ska aldrig vara en pojk-/flickvän..

/Miss R...



Ovido - Quiz & Flashcards