Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Kärlek...

Av romantik-kliniken - 15 december 2008 10:51


Kärlek handlar om att våga...

Våga älska... våga bli älskad...


Det är väl inte så svårt, kanske du tänker nu...?


Men tro mig, det finns få saker som är svårare...


Och bland det svåraste är att våga bli älskad...

Att våga lita på de tre underbara orden:

- Jag älskar dig...


Det kan till och med vara svårt att våga lite på dessa fyra ord:

- Jag tycker om dig...


Att älska kräver mod det också att våga ge så mycket av sig själv till en annan människa, men dina egna känslor har du ju alltid koll på, eller hur?


Andras då?


Att höra att man är betydelsefull kan resultera i att man väldigt lätt sätter in en massa förklaringar...


Han tycker om mig för att jag...:


- Har relativt snygg kropp.

- Aldrig tjatar.

- Hjälper honom med plugget.

- Aldrig säger nej till sex.


Men har du någonsin sagt:

Han tycker om mig för att jag är jag?


Det är det som det är så svårt att våga känna, att låta sig själv leva i den underbara känslan är lite som att lägga sig i en mjuk hängmatta utan att titta efter om den sitter högt upp eller inte...

Att inte veta hur ont det gör när man faller...


Men jag undrar en sak...

Måste man falla?

Och om man gör det, kan man inte vara lycklig över det man hade innan i alla fall då?


Jag har fallit, men jag hade ena benet nästan nere vid marken för jag hade en styrka till mig själv vilket gjorde att jag vågade bli älskad.


Att göra det valet, att sluta tvivla, är det bästa jag gjort.




Jag vet att det kan låta läskigt... Men det är sant...


Och om vi vänder på det, om man varje dag vaknar med en rädsla och ett tvivel på förhållandet, hur mycket tär inte det?


Våga älska, våga bli älskad...


Du kan fall men då landar du bara där du började, men med en erfarenhet rikare...


Och vad som än händer har du alltid dina minnen kvar...


Släpp in kärleken, det finns inget vackrare i den här världen...

/Miss R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av romantik-kliniken - 23 september 2011 10:35


  Hej, Miss R är tillbaka..   Vi går mot en kyligare årstid, sommaren lämnar oss och löven blir allt mer färggranna.   Men i mitt hjärta finns en ständig värme. Jag har funnit honom.   Efter månader av svek, tårar och sorgm, så har ja...

Av romantik-kliniken - 16 mars 2011 11:27


Jag tänker inte påpeka att det var längesedan jag skrev, det är alldeles för uppenbart. Jag hoppas att ni vet att jag beklagar detta. Det är vår ute nu. Tidig vår. Jag tänker på: Vårkänslor.. Blommor.. Skratt.. Nya m...

Av romantik-kliniken - 11 november 2010 15:11


Hej.. Miss R är tillbaka igen, efter nära ett år utav tystnad. Skäms alldeles för mycket för att ens prata om det så nu byter jag helt raskt samtalsämne. Uppbrott. Det har varit ett händelserikt år i mitt liv. Kärleken dog ut och försvann....

Av romantik-kliniken - 24 april 2009 00:38

Nu var det galet länge sedan jag skrev.. skäms! :/   Men jag lovar att bli bättre på att uppdatera denna blogg i romantikens tecken.   Miss R är fortfarande i samma underbara förhållande och det blir bara bättre och bättre..<3   Vi har börjat tala...

Av romantik-kliniken - 3 februari 2009 08:28

Nu närmar sig våren med stormsteg... Och våren är ju som bekant en årstid som verkligen andas kärlek.   Men det finns dock många som är ensam i denna vackra, smältande och glittrande säsong.. Till er har jag ett råd, dröm! Lev livet, gör saker du dr...

Ovido - Quiz & Flashcards