Direktlänk till inlägg 18 december 2008

10 små sätt att visa sin kärlek...

Av romantik-kliniken - 18 december 2008 13:29


Det finns väldigt många olika sätt att visa sin kärlek på...


Det behöver inte vara som i Hollywood med fyverkerier, skumpa och trumpeter...


Nej, det finns så många fler sätt... Små sätt att använda i vardagen för att visa sin partner sin kärlek..


Här kommer mina tio favoriter...


1. Det är en helt vanlig tisdag morgon, (det kan vara vilken annan vardag som helst, jag tog bara tisdag som exempel..) men som sagt, det är morgon och din älskade ligger och sover. Du smyger upp, går in i köket och gör iordning en mysig frukost som du bär in i sovrummet, väl därinne väcker du din partner med kyssar och serverar frukosten.


2. När din partner kommer hem ifrån en lång dag på jobbet har du tappat upp en varmt bad som du leder ner din parner i, medans han/hon badar gör du iordning middag som du sedan serverar när badandet är avklarat...

(Tips - gör mat som kan ställas i ugnen och smyg ned i badet med din partner medans maten blir färdig...<3)


3. Tänk lite extra på din partner i vardagen, vet du ett speciellt vin din partner tycker mycket om? Köp med det hem en vanlig dag och vänd en vardagskväll till en kväll i romantikens tecken...


4. Har din partner en dröm som han/hon inte förverkligat? Se till att den blir verklighet... ;)


5. Ge din partner en lång massage innan läggdags efter en lång dag på jobbet...


6. Ta med din älskling på choklad eller vin provning...


7. Skriv ett litet kärleksbrev och smyg ned det i din älskades ficka...


8. Ring upp din partner under en vanlig dag och säg hur mycket du älskar honom/henne och att du längtar till kvällen då ni ska ses igen...


9. Ge komplimanger, det kan vara en snällt ord om matlagningen eller din partners förmåga att...(Här kommer din fantasi in...)


10. Överraska, gör lyckokakor och lägg in ett ord i varje kaka som beskriver din partner eller din kärlek till honom/henne...



Ja, det var lite tips ifrån mig, Miss R...



Hoppas att ni hittat något/några ni tycker om...

Jag kommer givetvis att lägga till fler, men ja, de där är de första tio jag kom att tänka på när jag satte mig ned och tänkte igenom romantiska sätt att visa sin kärlek såhär i december tider... Eller ja, resten av året också för den delen... :)


Lycka till och kom ihåg, uppskattning är allt emellan en blick, ett ord och något så stort som fyverkerier...


 /Miss R


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av romantik-kliniken - 23 september 2011 10:35


  Hej, Miss R är tillbaka..   Vi går mot en kyligare årstid, sommaren lämnar oss och löven blir allt mer färggranna.   Men i mitt hjärta finns en ständig värme. Jag har funnit honom.   Efter månader av svek, tårar och sorgm, så har ja...

Av romantik-kliniken - 16 mars 2011 11:27


Jag tänker inte påpeka att det var längesedan jag skrev, det är alldeles för uppenbart. Jag hoppas att ni vet att jag beklagar detta. Det är vår ute nu. Tidig vår. Jag tänker på: Vårkänslor.. Blommor.. Skratt.. Nya m...

Av romantik-kliniken - 11 november 2010 15:11


Hej.. Miss R är tillbaka igen, efter nära ett år utav tystnad. Skäms alldeles för mycket för att ens prata om det så nu byter jag helt raskt samtalsämne. Uppbrott. Det har varit ett händelserikt år i mitt liv. Kärleken dog ut och försvann....

Av romantik-kliniken - 24 april 2009 00:38

Nu var det galet länge sedan jag skrev.. skäms! :/   Men jag lovar att bli bättre på att uppdatera denna blogg i romantikens tecken.   Miss R är fortfarande i samma underbara förhållande och det blir bara bättre och bättre..<3   Vi har börjat tala...

Av romantik-kliniken - 3 februari 2009 08:28

Nu närmar sig våren med stormsteg... Och våren är ju som bekant en årstid som verkligen andas kärlek.   Men det finns dock många som är ensam i denna vackra, smältande och glittrande säsong.. Till er har jag ett råd, dröm! Lev livet, gör saker du dr...

Ovido - Quiz & Flashcards