Alla inlägg under februari 2009

Av romantik-kliniken - 3 februari 2009 08:28

Nu närmar sig våren med stormsteg... Och våren är ju som bekant en årstid som verkligen andas kärlek.


Men det finns dock många som är ensam i denna vackra, smältande och glittrande säsong..

Till er har jag ett råd, dröm!

Lev livet, gör saker du drömt om , omge dig med människor som skänker dig kärlek och lycka!


Det finns alltid folk som säger att man ska släppa tankarna på kärlek och ett förhållande när man är ensam för annars blir man så lätt deppig och desperat...


Det håller jag inte med om!

Det är absolut inget fel med att drömma sig bort, se kärleksfilmer och frossa i romaner om vacker romantik... visst det kan svida, men jag tror på kärlek och jag tror på att alla människor har någon därute som är rätt..


Så du kanske är ensam nu, men jag är övertygad om att du inte kommer att vara det för evigt!


Och om du presic blivigt singel.. varför inte våga läsa om kärlek och se mysiga filmer? Du vet ju hur det känns att vara där... och du kommer att hamna där igen!


Jag älskar kärlek, filmer och böcker är ett sätt att se den på olika sätt.

visst det kan svida att de ett mysigt kärlekspar när man sitter ensam i soffan...


 

Men som jag redan sagt, du kommer inte att alltid sitta i den där soffan ensam...


Nu är det vår, gå ut i solen, ta en promenad och köp en mjukglass.

Om du ser ett par som håller varandra i handen och ler, se inte bort utan gläds åt deras lycka, för någonstans finns det någon som väntar just på dig!


Och kom ihåg, att även i ett förhållande måste man ha ett taget liv så lev det och när kärleken dyker upp, lev tillsammans! /Miss R...

Ovido - Quiz & Flashcards