Alla inlägg under december 2008

Av romantik-kliniken - 18 december 2008 13:29


Det finns väldigt många olika sätt att visa sin kärlek på...


Det behöver inte vara som i Hollywood med fyverkerier, skumpa och trumpeter...


Nej, det finns så många fler sätt... Små sätt att använda i vardagen för att visa sin partner sin kärlek..


Här kommer mina tio favoriter...


1. Det är en helt vanlig tisdag morgon, (det kan vara vilken annan vardag som helst, jag tog bara tisdag som exempel..) men som sagt, det är morgon och din älskade ligger och sover. Du smyger upp, går in i köket och gör iordning en mysig frukost som du bär in i sovrummet, väl därinne väcker du din partner med kyssar och serverar frukosten.


2. När din partner kommer hem ifrån en lång dag på jobbet har du tappat upp en varmt bad som du leder ner din parner i, medans han/hon badar gör du iordning middag som du sedan serverar när badandet är avklarat...

(Tips - gör mat som kan ställas i ugnen och smyg ned i badet med din partner medans maten blir färdig...<3)


3. Tänk lite extra på din partner i vardagen, vet du ett speciellt vin din partner tycker mycket om? Köp med det hem en vanlig dag och vänd en vardagskväll till en kväll i romantikens tecken...


4. Har din partner en dröm som han/hon inte förverkligat? Se till att den blir verklighet... ;)


5. Ge din partner en lång massage innan läggdags efter en lång dag på jobbet...


6. Ta med din älskling på choklad eller vin provning...


7. Skriv ett litet kärleksbrev och smyg ned det i din älskades ficka...


8. Ring upp din partner under en vanlig dag och säg hur mycket du älskar honom/henne och att du längtar till kvällen då ni ska ses igen...


9. Ge komplimanger, det kan vara en snällt ord om matlagningen eller din partners förmåga att...(Här kommer din fantasi in...)


10. Överraska, gör lyckokakor och lägg in ett ord i varje kaka som beskriver din partner eller din kärlek till honom/henne...



Ja, det var lite tips ifrån mig, Miss R...



Hoppas att ni hittat något/några ni tycker om...

Jag kommer givetvis att lägga till fler, men ja, de där är de första tio jag kom att tänka på när jag satte mig ned och tänkte igenom romantiska sätt att visa sin kärlek såhär i december tider... Eller ja, resten av året också för den delen... :)


Lycka till och kom ihåg, uppskattning är allt emellan en blick, ett ord och något så stort som fyverkerier...


 /Miss R


Av romantik-kliniken - 17 december 2008 14:32

En liten tanke bara om min omröstning..

Nu är det ju mycket fler ämnen jag kommer att ta upp än bara de ämnen jag nämde som exempel, men jag tänker såhär,

har du några önskemål och jag inte satt det som exempel?

Skicka en kommentar.. :)

Av romantik-kliniken - 17 december 2008 13:55

Finns det något mysigare än att vakna bredvid en varm mjuk kropp bredvid sig i sängen?


Se in i ett par leende ögon och få en morgonpuss...


Låta händer smeka över varandras kroppar och långsamt vakna...



Nej, det är få saker som kan mäta sig med det...

Men tyävrr blir det alltför ofta såhär...


ZZzz...ZZzz...Zzzz...zz...z..


Gäsp..

Gäsp...

Oj, vad f*n är klockan!? *Klarvaken'

Shit.. Onej, jag är sen... Helvetes jävla skit... *hoppa upp ur sängen*


Det som skulle blivit en mysig morgonstund blir istället ett vansinnes letande efter kläder, tröjor som hamnar bakochfram.. stress, jäkt och magsår... Aj, aj aj... nej, det är inte roligt.. :(


Mitt tips - Ställ klockan en halvtimme tidigare...


Visst, sömn i all ära men ni hinner få till den där egna magiska stunden innan dagen kräver tillbaka er...


Och ännu ett plus, skulle ni mot förmodan somna om?

Ja, då har ni ju en halvtimme tillgodo.. Så du kommer antagligen att hinna i tid till jobbet i vilket fall som helst...


Och jag lovar, den där morgsonstunden är galet beroendeframkallande och en underbar start på dagen..

Tillåt dig att ägna dig åt kärlek på morgonen, det förgyller garanterat din dag...

/Miss R


Av romantik-kliniken - 16 december 2008 11:07

Relationer handlar om att ge och ta...

Kärlek handlar om att ge och ta...


Det är en självklarhet för vissa, men långt ifrån alla inser att det är lika viktigt att båda ger och tar ett i ett förhållande...


Det händer så ofta i ett förhållande att det blir en av parterna om ger och den andra som tar.


Så är det som sagt ganska ofta, och så får det också vara, ibland...


För om vi ser det såhär, livet går upp och ner vilket innebär att man ibland har ett större behov av att få...


Men det här är Men:et kommer in i bilden, det är självklart att det kommer stunder i livet där man behöver mer och då ska man få mer men det ska vara variation...

Om jag mår dåligt och behöver väldigt mycket av min partner så ska jag givetvis få det, men när han/hon  sen behöver mig då ska jag finnas där!


Och jag vet alltför många relationer där den ena får och får och får.. och när den andra sedan behöver så blir den första helt försräckt och tycker att det blir alldeles fel på "dagordningen"...


Men nu är det såhär, i en relation är ge och tagandet a och o!

Om man älskar och trivs i en realtion brukar det ofta falla sig så att det blir

naturligt att få balans...


Men det är även viktigt att kunna ta emot när man får...

För några år sedan hade jag en otroligt svår period i mitt liv, min dåvarande pojkvän gav allt under hela den tiden men jag kunde knappt ta emot det eftersom jag verkligen vill ge lika mycket som jag får.. men just den tiden i mitt liv behövde jag få... Efter ett tag kunde jag ta emot det... när jag sedan kom ut ur den svåra tiden kunde jag ge igen.. och då behövde han mig.. så glöm inte att det är viktigt att ge och ta, lika viktigt!


Så när du får, ta emot men glöm inte att ge...

Det är det som gör kärleken så vacker...


/Miss R

Av romantik-kliniken - 15 december 2008 10:51


Kärlek handlar om att våga...

Våga älska... våga bli älskad...


Det är väl inte så svårt, kanske du tänker nu...?


Men tro mig, det finns få saker som är svårare...


Och bland det svåraste är att våga bli älskad...

Att våga lita på de tre underbara orden:

- Jag älskar dig...


Det kan till och med vara svårt att våga lite på dessa fyra ord:

- Jag tycker om dig...


Att älska kräver mod det också att våga ge så mycket av sig själv till en annan människa, men dina egna känslor har du ju alltid koll på, eller hur?


Andras då?


Att höra att man är betydelsefull kan resultera i att man väldigt lätt sätter in en massa förklaringar...


Han tycker om mig för att jag...:


- Har relativt snygg kropp.

- Aldrig tjatar.

- Hjälper honom med plugget.

- Aldrig säger nej till sex.


Men har du någonsin sagt:

Han tycker om mig för att jag är jag?


Det är det som det är så svårt att våga känna, att låta sig själv leva i den underbara känslan är lite som att lägga sig i en mjuk hängmatta utan att titta efter om den sitter högt upp eller inte...

Att inte veta hur ont det gör när man faller...


Men jag undrar en sak...

Måste man falla?

Och om man gör det, kan man inte vara lycklig över det man hade innan i alla fall då?


Jag har fallit, men jag hade ena benet nästan nere vid marken för jag hade en styrka till mig själv vilket gjorde att jag vågade bli älskad.


Att göra det valet, att sluta tvivla, är det bästa jag gjort.




Jag vet att det kan låta läskigt... Men det är sant...


Och om vi vänder på det, om man varje dag vaknar med en rädsla och ett tvivel på förhållandet, hur mycket tär inte det?


Våga älska, våga bli älskad...


Du kan fall men då landar du bara där du började, men med en erfarenhet rikare...


Och vad som än händer har du alltid dina minnen kvar...


Släpp in kärleken, det finns inget vackrare i den här världen...

/Miss R

Av romantik-kliniken - 12 december 2008 13:18

Piiip... Piiip... Piiip...


"Åh, gud tänk om han svarar... vad f*n ska jag säga då!? ... åh, gud ingen panik... men nej, det var ju tre dagar sen han skulle ringt enligt cosmopolitan.. åh..shit... nej.."       *Lägga på luren*



Känner ni igen er?


Telefonpaniken...

Det är det vi ska tala om idag...

Är du en av dem som läser tjejtidningar och verkligen håller 100% på det som skrivs?


Känns det bra?

Sluta läs.. :P


Men lider du av det?


Ja, följ ditt hjärta istället!


Då har jag bara ett råd...


Vill du ringa honom - gör det!

Jag tycker nog inte att det finns några rätt och fel.. .

men en sak bara, var ärlig!


Ville du ringa för att höra hans röst..säg det! Dra inte till med ett desperat - glömde jag nått hemma hos dig, eller liknande..Det blir bara pinsamt... Om du inte medvetet "glömt" nått för att våga ringa upp..

(Men ja, det är inte heller bra, fundera då istället varför du inte vågar ringa!)


Och du, om vi ska vara ärliga... Vad tror du att han på fullatse allvar skulle svara?


Han lär ju inte säga:

- Da, vill du höra min röst..du är ju dum i huvudet...


(och ja, om han skulle säga det så är det Han som är dum i huvudet...)


Men om det alltid är du som ringer.. och då menar jag i veckor, ja, då är det kanske dags att lyfta på luren och fråga vad i hela h*****e han håller på med?



Och en sak till, det är väldigt attraktivt med personer som följer sitt hjärta, är ärliga och står på sig...


Du har inget att förlora... :)


Lycka till...

/Miss R





Av romantik-kliniken - 10 december 2008 15:49

Romantik... stearinljus... andetag... värme... viskningar.. smaken av en kyss...naglar som långsamt dras över naken hud...begär...snabba hjärtslag...


Att dela allt det med en människa är nog det underbaratse som finns...


Den här bloggen kommer att handla om relationer... kärlek... sex... livet...


Har du någonsin låtit händerna smeka över någons lena hud och känt begäret pulsera i blodet... fått alla tankar att försvinna och tiden att stanna upp...


Den här bloggen kommer att följa mig... Mina tankar och vad som händer i mitt liv...


Vi kan kalla mig för... Miss R


Dagens ämne jag ska ta upp och snacka lite om är följande:


- Sex...


nu blev ni nyfikna va? :)


sex... sex... Sex...

Det är ett väldigt viktigt ämne...


Jag känner människor som har sex bara för att man "ska" det...

och jag känner folk som inte kan stava till orgasm och än mindre beskriva hur det känns...


Jag vill ta död på en sak - sex går inte ut på att få orgasm!


Inte för mig i alla fall..


Nej, för mig handlar det om njutning.. Det handlar om att ge och ta.. att dela något...

Det viktigaste för mig är attraktionen.. begäret... När man känner hur hela kroppen pulserar av lust...

andetagen blir tyngre...

alla tankar försvinner...


det är sex för mig...


Det finns miljoner sätt att ha sex på...


Hårt.. dominerande.. mjukt.. kärleksfullt... missionären.. bakifrån.. 69:an.. Det finns folk som slår varandra.. etc etc..


Och det finns miljoner saker man kan gå igång på...


Det enda jag har att säga om det är att så länge det är lagligt och båda är med på det så.. ja, kör på! :)


Men glöm för guds skull inte att du aldrig ska göra något du själv inte känner är helt okej...



Och glöm inte skydd...

/Miss R






Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards