Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Ge och ta...

Av romantik-kliniken - 16 december 2008 11:07

Relationer handlar om att ge och ta...

Kärlek handlar om att ge och ta...


Det är en självklarhet för vissa, men långt ifrån alla inser att det är lika viktigt att båda ger och tar ett i ett förhållande...


Det händer så ofta i ett förhållande att det blir en av parterna om ger och den andra som tar.


Så är det som sagt ganska ofta, och så får det också vara, ibland...


För om vi ser det såhär, livet går upp och ner vilket innebär att man ibland har ett större behov av att få...


Men det här är Men:et kommer in i bilden, det är självklart att det kommer stunder i livet där man behöver mer och då ska man få mer men det ska vara variation...

Om jag mår dåligt och behöver väldigt mycket av min partner så ska jag givetvis få det, men när han/hon  sen behöver mig då ska jag finnas där!


Och jag vet alltför många relationer där den ena får och får och får.. och när den andra sedan behöver så blir den första helt försräckt och tycker att det blir alldeles fel på "dagordningen"...


Men nu är det såhär, i en relation är ge och tagandet a och o!

Om man älskar och trivs i en realtion brukar det ofta falla sig så att det blir

naturligt att få balans...


Men det är även viktigt att kunna ta emot när man får...

För några år sedan hade jag en otroligt svår period i mitt liv, min dåvarande pojkvän gav allt under hela den tiden men jag kunde knappt ta emot det eftersom jag verkligen vill ge lika mycket som jag får.. men just den tiden i mitt liv behövde jag få... Efter ett tag kunde jag ta emot det... när jag sedan kom ut ur den svåra tiden kunde jag ge igen.. och då behövde han mig.. så glöm inte att det är viktigt att ge och ta, lika viktigt!


Så när du får, ta emot men glöm inte att ge...

Det är det som gör kärleken så vacker...


/Miss R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av romantik-kliniken - 23 september 2011 10:35


  Hej, Miss R är tillbaka..   Vi går mot en kyligare årstid, sommaren lämnar oss och löven blir allt mer färggranna.   Men i mitt hjärta finns en ständig värme. Jag har funnit honom.   Efter månader av svek, tårar och sorgm, så har ja...

Av romantik-kliniken - 16 mars 2011 11:27


Jag tänker inte påpeka att det var längesedan jag skrev, det är alldeles för uppenbart. Jag hoppas att ni vet att jag beklagar detta. Det är vår ute nu. Tidig vår. Jag tänker på: Vårkänslor.. Blommor.. Skratt.. Nya m...

Av romantik-kliniken - 11 november 2010 15:11


Hej.. Miss R är tillbaka igen, efter nära ett år utav tystnad. Skäms alldeles för mycket för att ens prata om det så nu byter jag helt raskt samtalsämne. Uppbrott. Det har varit ett händelserikt år i mitt liv. Kärleken dog ut och försvann....

Av romantik-kliniken - 24 april 2009 00:38

Nu var det galet länge sedan jag skrev.. skäms! :/   Men jag lovar att bli bättre på att uppdatera denna blogg i romantikens tecken.   Miss R är fortfarande i samma underbara förhållande och det blir bara bättre och bättre..<3   Vi har börjat tala...

Av romantik-kliniken - 3 februari 2009 08:28

Nu närmar sig våren med stormsteg... Och våren är ju som bekant en årstid som verkligen andas kärlek.   Men det finns dock många som är ensam i denna vackra, smältande och glittrande säsong.. Till er har jag ett råd, dröm! Lev livet, gör saker du dr...

Ovido - Quiz & Flashcards